o wyjeździe
Ten wyjazd paralotniowy kierujemy do początkujących oraz średnio zaawansowanych pilotów. Jeśli jesteś tuż po kursie lub miałeś przerwę, pomożemy Ci przypomnieć o podstawach i pokręcić termikę. Średnio zaawansowani dostaną podpowiedzi na temat tras i terenu oraz wykłady związane z lataniem przelotowym.
dla kogo
początkujący
- przypomnienie podstaw
- pomoc przy starcie
- podpowiedzi na radiu
- wiele wyjazdów na górę
- trening alpejki
samodzielni początkujący
- pomoc przy starcie
- podpowiedzi na radiu
- wiele wyjazdów na górę
- trening alpejki
średnio zaawansowani
- omówienie pogody
- planowanie trasy lotu
- przelot z przewodnikiem
- zwózka z przelotu
- analiza dnia
miejsce wyjazdu
Celem tego wyjazdu paralotniowego jest austriacki Greifenburg znajdujący się tuż przy głównej grani Alp. To miejsce do latania dla pilotów na każdym poziomie. Można tu ułożyć trasy o długości od kilkudziesięciu do 150 km. Inaczej, niż w wielu innych alpejskich miejscach wiatry dolinowe mają tu zwykle niewielką siłę. Startowiska i lądowiska są duże i trawiaste, nie powinny sprawiać kłopotów ze startem i lądowaniem. W razie problemów z pogodą udamy się trochę bardziej na południe.
W przypadku problemów z pogodą cel wyjazdu może się zmienić. Często w trakcie wyjazdów warunki meteorologiczne wymagają przenoszenia w inne miejsce. Chcemy, żebyś wykorzystał warun i polatał jak najwięcej.
oferujemy
- przejazd na miejsce
- pomoc na startowisku
- przewodnika w powietrzu
- opcja dokupienia treningu termiki w tandemie
- wyjazdy busem na startowiska
- zwózki z przelotów
- czat grupowy
wymagania
- Świadectwo Kwalifikacji z uprawnieniem PP i inne dokumenty
- umiejętność samodzielnego podejścia do lądowania
- ubezpieczenie OC + KL + akcja ratunkowa
- własny sprzęt
- karta EKUZ
- radio
- apteczka, taśma wspinaczkowa i karabinek
- zapoznanie się z materiałami teoretycznymi przekazanymi przed wyjazdem
Austriacki Greifenburg położony bliżej centrum Alp to miejsce do latania dla pilotów na każdym poziomie. Można tu ułożyć trasy o długości od kilkudziesięciu do 150 km. Inaczej, niż w wielu innych alpejskich miejscach wiatry dolinowe mają tu zwykle niewielką siłę. Startowiska i lądowiska są duże i trawiaste, nie powinny sprawiać kłopotów ze startem i lądowaniem.
Słoweńska Dolina Soczy oferuje świetne warunki do uprawiania paralotniarstwa na każdym poziomie zaawansowania. Piękne widoki, długie granie, trawiaste zbocza i skaliste góry. To wszystko w zasięgu krótkiego lotu. Stu kilometrowy przelot do Włoch i z powrotem to lokalny klasyk. Późny czerwiec stabilizuje tutaj warunki do latania. W razie niepogody w Alpach ten rejon lub okolice często umożliwiają latanie.
Bassano i okolice..
Dodatkowo otrzymasz pakiet zdjęć.
Cena nie zawiera opłat kempingowych lub kosztów wynajęcia pensjonatu.
Pomożemy w rezerwacji noclegu zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
Niestety nie mamy już miejsc, możesz zapisać się na listę rezerwową 😉
Cena 1800 zł + 200 €
29 wrzesień – 05 październik 2024
Sprawdź kolejne wyjazdy:
Teneryfa
Filmy
Grente, “rzut beretem” od Greifenburga.
Opinie
Relacje z wyjazdów
relacja z wyjazdu paralotniowego – czerwiec 2023
Wyjazd paralotniowy zaczęliśmy na Skrzycznem, potem przeskoczyliśmy do włoskiego Bassano, Meduno i austriackiego Koessen.
relacja z wyjazdu paralotniowego do Gemony – lipiec 2022
W dniach 28 czerwca – 2 lipca 2022 r. lataliśmy w bliższych i dalszych okolicach Gemony. Pogoda wymagała codziennego przemieszczania się w różnych kierunkach, ale stacjonowaliśmy w jednym miejscu. Lataliśmy we Włoszech, Chorwacji i Słowenii.
relacja z wyjazdu paralotniowego do Kossen – maj 2022
W dniach 26 – 29 maja 2022 r. byliśmy na wyjeździe paralotniowym na Testival Paralotniowy w Koseen. To miejsce na północy Alp, a od Żywca dzieli je tylko 7 godzin jazdy autem. Plan zakładał szybki wyjazd na 3,5 dnia latania.
harmonogram
Pierwszego dnia wyjeżdżamy jak najwcześniej, aby następnego być gotowymi do latania. Dni 2 – 6 spędzamy w powietrzu. Wieczorem jemy obiadokolację, omawiamy dzień i przerabiamy interesujące Cię tematy. Powrót rozpoczynamy po ostatnim dniu latania lub następnego dnia rano. Harmonogram może się zmienić w zależności od miejsca wyjazdu, pogody i innych okoliczności.
dzień 1
07:00 – zbiórka
22:00 – dojazd na miejsce
dzień 2 - 6
08:00 – śniadanie
09:00 – wyjazd na startowisko
19:00 – latanie do zachodu
20:00 – kolacja i wykłady
dzień 7
07:00 – śniadanie
08:00 – pakowanie i powrót
Wykłady
W czasie wieczornych prezentacji możemy poruszyć różne tematy. Daj nam znać wcześniej jeśli masz pytania lub inne pomysły.
termika
żagiel
przeloty
prognozy
sytuacje awaryjne
planowanie i aplikacje
o nas
Marcin Duszyński
+48 883 268 791
info@SRUdoChmury.pl
- lata na paralotni od 10 lat
- pokonał Alpy w 32 dni w stylu Hike&Fly
- wiceprezes Beskidzkiego Stowarzyszenia Paralotniowego
- uczestnik szkoleń pierwszej pomocy, dostępu linowego, wspinacz
- w 2021 r. ukończył paralotniowy kurs instruktorski
- prowadzi stronę SRUdochmury.pl
Jan Rentowski
+48 510 521 005
info@GringoFly.com
- lata na paralotni od ponad 15 lat, a od roku również szybowcem
- wieczny podróżnik i marzyciel
- pilot tandemowy i podniebny przewodnik od 2015 r.
- zawodnik i instruktor paralotniowy
- członek Paralotniowej Kadry Narodowej
- założyciel GringoFly.pl
Damian Rozpądek
+48 535 035 035
info@AirsportsPolska.pl
- zajmuje się paralotniarstwem od 14 lat
- właściciel największej firmy tandemowej na Teneryfie do 2020 r.
- zawodnik paralotniowy
- w 2021 r. ukończył paralotniowy kurs instruktorski
- współzałożyciel AirSportsPolska.pl działającej w Polsce, Włoszech, na Słowacji i Teneryfie
Często zadawane pytania
Ruszamy z Częstochowy, jedziemy przez Żywiec. Zwykle zaczynamy w niedzielę, a wracamy w sobotę. Daje to możliwość wcześniejszego przyjazdu na latanie w Beskidy i powrót do domu bez pośpiechu.
Grupa zwykle liczy około 7 osób. Na wyjazdy paralotniowe jadą tylko osoby posiadające Świadectwo Kwalifikacji. W takim przypadku dwaj instruktorzy mogą lepiej się skupić na potrzebach uczestników. Jeden z nas może być w powietrzu razem z Tobą, zamiast na lądowisku.
Na wyjeździe oglądamy lądowiska, omawiamy plan lotu i zadania na dzień. Jedziemy w małych, około siedmioosobowych grupach z dwoma instruktorami. Zawsze ktoś będzie z tobą na startowisku i będziemy cały czas w łączności radiowej. Wystarczy, że masz umiejętności samodzielnego lądowania.
Po dodatkowym ustaleniu możemy zaproponować indywidualny trening w locie w tandemie.
Wraz ze zbliżającym się terminem wyjazdu będziesz dostawał coraz więcej informacji. Tworzymy grupę na komunikatorze WhatsApp. Pomożemy w zakupie odpowiednich ubezpieczeń, sprzętu paralotniowego i kempingowego. Dostaniesz check listy sprzętu do zebrania i spraw do załatwienia.
Przed wyjazdem uzupełnisz ankietę z pytaniami na temat Twoich umiejętności paralotniowych. Pozwoli to nam ocenić twój poziom i jeśli zechcesz – dobrać odpowiednie ćwiczenia z listy zadań.
Na większości wyjazdów korzystamy z kempingów, ponieważ daje to możliwość szybkiej zmiany miejsca. Wyjazd paralotniowy wymaga ciągłego dostosowywania się do pogody. Chcąc najlepiej wykorzystać warunki, często przemieszczamy się w inne miejsce. Różnica w cenie pomiędzy kempingiem i pensjonatem pozwoli na zakup sprzętu do biwakowania.
Jadąc na wyjazd paralotniowy, przygotuj się na poniższe koszty dzienne. Ceny są przykładowe, w zależności od miejsca i terminu mogą się zmieniać:
- ubezpieczenie – od 11 zł
- fly carty 0 – 4 €
- jedzenie 12 – 25 € w zależności od tego, jak dużo gotujemy sami, a jak często jemy w restauracji. Na wyjazdy na campingi zabieramy kuchenkę.
- noclegi na kempingu 10 – 15 €, w pensjonacie 25 – 30 €
Jedziemy tam, gdzie będzie dobra pogoda, w miejsce dopasowane do umiejętności grupy. Nie lubimy latać w jednym miejscu, często zmieniamy startowiska.
Przed lotem omawiamy sytuację pogodową, możliwości rozwoju dnia i różne opcje na trasy. Zgarniemy Cię z przelotu. Wieczorem możemy omówić loty, porozmawiać o błędach i przedstawić prezentacje w interesujących Cię tematach.
Dni chcemy wykorzystać jak najlepiej. Po śniadaniu jedziemy od razu w góry. W zależności od potrzeb wywózki na startowisko możemy powtarzać. W ciągu paralotniowo dobrego dnia nie nastawiamy się na jeżdżenie do sklepu czy knajpy. Miejsca te odwiedzamy wieczorem. Unikamy “imprezowego” stylu wyjazdu, aby zachować jak najwyższe bezpieczeństwo. Wieczory wolimy wypełnić prezentacjami na tematy paralotniowe.