paralotniowy
trening termiki
w tandemie
Chcesz lepiej kręcić kominy?
Masz problem z wykorzystywaniem termiki do przedłużania lotów i osiągania większych odległości? Brak umiejętności efektywnego wykręcania kominów i latania na żaglu może ograniczać czas lotu, długość przelotów i cieszenie się pełnią paralotniarstwa.
Jeśli szukasz profesjonalnej pomocy w opanowaniu umiejętności paralotniowych, to zapraszam do współpracy. Oferuję szkolenia dla początkujących i średnio zaawansowanych pilotów.
Szkolenia prowadzone jest przez instruktora z wieloletnim doświadczeniem w paralotniarstwie. Szybko i bezpiecznie opanujesz podstawy oraz bardziej zaawansowane techniki i staniesz się znacznie lepszymi pilotem paralotni.
dla kogo
początkujący
samodzielni początkujący
trenujemy
- szukanie komina
- wyczuwanie, z której strony jest komin
- wpadanie i wypadanie
- wlot po odpowiedniej linii- wizualizację noszenia
- szukanie centra
- aktywne sterowanie
zabierz
- kask
- okulary
- rękawiczki
- wodę i jedzenie
pogoda
W zależności od warunków pogodowych miejsce i godzina lotu może się przesunąć lub lot może się nie odbyć. Miejsce i możliwość odbycia lotu uzgadniana jest wstępnie wieczorem, w dzień przed lotem lub w dzień lotu.
Paweł Lucima2025-09-10Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Mój pierwszy wyjazd na tzw. trzeci etap. Dwóch doskonałych instruktorów - pomoc przy starcie i lądowaniu, spokój i fajna atmosfera. Czekam na kolejny wspólny wyjazd. Polecam. Jacek Szopa2025-09-09Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Pierwszy raz byłem na wyjeździe ze SRUdoChmury i jestem mega zadowolony. Żałuję, że wcześniejsze wyjazdy i szkolenia paralotniowe nie odbyły się z Marcinem i Damianem. Pełny profesjonalizm w organizacji całego wyjazdu, ale przede wszystkim w szkoleniu. Otrzymałem wiele bardzo istotnych wskazówek podczas startów , lądowań oraz lotów. Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. POLECAM! Tomasz Polek2025-08-29Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Byłem na wyjeździe za warunem który okazał się strzałem w dziesiątkę. Dzięki doświadczeniu Marcina, pomimo słabych prognoz udało się wycisnąć praktycznie wszystkie dni lotne. Na wyjazdach super atmosfera (nie tylko do latania:)). Dodatkowo profesjonalne podejście daje poczucie bezpieczeństwa i pozwala nabierać doświadczenia. Polecam. Waldemar Burzyński2025-08-25Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Wróciliśmy ze Słowacji było bezpiecznie i bardzo miło, w dobrym towarzystwie. Wybór miejsca do lotów znakomity, pogoda dopisała. Dzięki dobremu kierowcy podróż samochodem też była bardzo udana.Jestem pod wrażeniem świetnie zorganizowanej przez Marcina Duszyńskiego wyprawy, nie tylko młodych adeptów sztuki pilotażu paralotni. Grupa osób z Marcinem na czele perfekcyjnie i profesjonalnie była przygotowana do wspierania pilotów paralotni w ich postępowaniu przedstartowym, monitorowaniu samego przelotu i wspieraniu przy lądowaniach. Przed rozpoczęciem lotów zapoznano nas z miejscem lądowania i zwrócono uwagę na ewentualne zagrożenia. Na miejscu startu, Marcin bardzo chętnie podzielił się wiedzą i swoim doświadczeniem w pilotowaniu paralotni w górach. Taki instruktaż od Marcina był bardzo pomocny - bezcenny. Identycznie, świetnie pomagano pilotom, przez radio, w podejściu do lądowania i samym lądowaniu. Bardzo cenną inicjatywą okazało się robienie zdjęć w lotach, a także lądowaniach. Filmik przekazany z mojego lądowania wywołał furorę w mojej rodzinie. Marcin bardzo dziękuję - warto było ! Waldemar Burzyński Pawel Kowalke2025-08-24Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Łatwy kontakt i latanie w nowym miejscu pod okiem instruktorów :) Dzięki za fajny wspólny wyjazd! Polecam! Jędrzej Dąbrowa2025-08-20Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Na wyjeździe w Beskidy odbyłem swoje pierwsze samodzielne loty po zdaniu egzaminu. Każdy aspekt wyjazdu był dopracowany: maksymalizacja ilości latania przez codzienny wybór optymalnego miejsca, odprawy i wskazówki przed wyjściem na startowisko dawały pewność i bezpieczeństwo, a uwagi na radiu przy starcie, w powietrzu i przy lądowaniu pomagały budować dobre nawyki i korygować błędy. Pomiędzy lotami jest okazja zadać dużo pytań, przeprowadzić merytoryczne rozmowy i czerpać z ogromu wiedzy Marcina i pozostałych instruktorów. Zbigniew Szynal2025-07-12Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Z Marcinem (czytaj SRUdoChmur) jak tylko będę miał czas i warunki meyeo pozwolą wybiorę się zawsze. Byłem z nim dwukrotnie i z całego serca polecam. Spokój i pełna profesjonalna pomoc, Opanowanie i znajomość temat daje każdemu uczestnikowi wypraw z Marcinem pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa. Wystarczy słuchać i wdrażać w życie to o czym mówi. Ania Lachacz2025-07-09Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Byłam ze SRU na 3 wyjazdach, Marcin to ostoja spokoju, encyklopedia wiedzy i mistrz odnajdywania miejsc z warunem. Każdy wyjazd to cudowna atmosfera, dużo latania i wiele cennych wskazówek i informacji. Marcin to człowiek z duszą pilota (nazwisko zobowiązuje :-)) Polecam z całego serca. Bartosz Chorostkowski2025-07-07Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Oaza spokoju i pełen profesjonalizm! Fachowa wiedza i cenne uwagi, które umożliwiają szybszy rozwój.
Czego się możesz nauczyć?
Aktywnie sterowanie
Aktywne sterowanie jest kluczowym elementem bezpiecznego i efektywnego latania. Pozwala pilotowi na utrzymanie kontroli nad paralotnią w zmiennych warunkach atmosferycznych. Polega na ciągłym sterowaniu, biorąc pod uwagę ruchy skrzydła. Pozwala to na lepsze wykorzystanie termiki oraz minimalizację ryzyka wystąpienia klap lub podwinięć czołowych.
Nauczysz się jak prawidłowo trzymać i używać sterówki, zmieniać pozycję ciała i przenosić ciężar na odpowiednią stronę w zakrętach lub przy występowaniu różnych ruchów skrzydła.
Znacznie zmniejszysz ryzyko wystąpienia klap i podwinięć czołowych. Poprawisz efektywność lotu przez lepsze wykorzystanie termiki, co pozwoli Ci na dłuższe i wyższe loty.
Dzięki lepszej, a docelowo podświadomej kontroli poczujesz się pewniej nawet w trudnych warunkach lub bardzo słabych noszeniach, które napotykamy w czasie każdego lotnego dnia i przelotu.
Wyczuwanie komina
Wyczuwanie źródła kominów, jest kluczowe dla efektywnego wykorzystania prądów wznoszących. Podczas lotu zwracamy uwagę na zmiany w zachowaniu paralotni, takie jak niespodziewane podniesienie jednej z jej stron, podniesienie lub pochylenie skrzydła. Każdy z tych sygnałów wskazuje na wejście w strefę noszenia.
Używamy dźwięków wariometru wyposażonego w barometr i akcelerometr do potwierdzenia wzrostu wysokości. Nauczysz się łączyć odczucia fizyczne i dźwięku wario, aby efektywnie znajdować komin.
Wpadanie i wypadanie z komina
Trening wpadania i wypadania z termiki wymaga umiejętności szybkiego reagowania na zmiany w prądach powietrznych. Ćwiczymy utrzymywanie stabilnej linii i równomiernego wznoszenia, jednocześnie będąc gotowym na korektę kursu, gdy paralotnia zacznie wypadać z komina. Nauczysz się, jak delikatnie korygować kierunek lotu, aby maksymalizować czas spędzony w noszeniu.
Wlot po odpowiedniej linii i wizualizacja noszenia
Wybór odpowiedniej linii wlotu do termiki jest decydujący dla skuteczności wykorzystania prądu wznoszącego. Analizujemy warunki atmosferyczne i teren, aby przewidzieć najbardziej prawdopodobne miejsca występowania termiki. Ćwiczymy techniki wizualizacji, wyobrażając sobie kształt i położenie komina termicznego, co pomoże w wybraniu najefektywniejszej ścieżki lotu do jego centrum.
Szukanie centra
Znalezienie centrum komina termicznego jest niezbędne do osiągnięcia optymalnego wznoszenia. Skupimy się na odczuwaniu zmian w siłach działających na paralotnię oraz na sygnałach wariometru, aby dostosować swoje położenie w kominie. Praktyka i doświadczenie są kluczowe do rozwoju intuicji, która pozwoli Ci czytać powietrze i skutecznie znajdować i utrzymywać się w centrum termiki.
Cena:
550 zł na Żarze
600 zł na Skrzycznem i Javorovy Vrch
inne miejsca do ustalenia
Gwarantowany czas lotu około 1:00 – 1:30 godziny. W przypadku krótszego lotu lub braku termiki cena zostaje obniżona, lub lot jest darmowy.
Czas lotu i program treningu możemy dostosować do Twoich potrzeb.
Maksymalna waga pasażera: 90kg. Ciężsi piloci mogą polecieć w silnych warunkach, po uprzednim uzgodnieniu.